lördag 22 januari 2011

Jippie!

Våren är här!
Mina hönor har börjat värpa å det innebär att våren är här!
Jag har förstått att det varit på gång för tupparna har 
varit ut tidigt om morgnarna sista veckan och högljutt 
annonserat att dagen börjat
(sisådär vid halv sex-sex)
Men det är ju det som är charmen med höns
hela flocken var dessutom modiga nog att springa ut 
på plattgången vid morgonens matning
jag fick mig ett gott skratt då ena tuppen jagade en höna 
(som inte gick dit han ville) 
men synden straffar sig snabbt för
tuppen halkade omkull på en is fläck
och låg och sprattlade på backen
allt medans hönan for iväg i fullfart!



 Eftersom hönsen har drabbats av vårkäslor
tror jag att de smitta mig med samma virus-
blev helt enkelt tvungen att köpa
lite 'vår'
i form av krokus i kruka
och en bukett blandade tulpaner!
Så nu har jag vår inne!
Ska dessutom försöka byta gardiner....
köpte ett par ljusgröna 'vårlika' längder
som är tilltänkta till köket
får se om jag hinner med detta under dagen?!?
Nu ska jag åka å hämta ett par grabbar som spelat fotboll!
Må bäst ni rara!
Kram Ullis


1 kommentar:

  1. Det var bra att vet!
    Som jag längtat.... fast vår??? Är det säkert?
    Vi har minus 5 idag...

    SvaraRadera