söndag 30 januari 2011

På jakt...

....efter vårtecken!
Kanske förtidigt men med strålande sol och takdropp
kunde jag inte låta bli att gå ut
 i trädgården för att kolla...
finns det något som är på gång?
Inte mycket, kanske beroende på att snön fortfarande ligger 
ganska tjockt i hela Blomsterbo

 Trollhasseln är nog det enda som blommar just nu, men som den blommar!

 Lite bart grus närmast brunnen- ett vårtecken!

 Även under bänken syns gruset, fast jag väntar nog ett tag till
innan jag tar med mig kaffekoppen dit...
Stora knoppar på Kinesisk Lind: Tilia Chinensis

 Nockstenskrukorna har tinat fram
de hann jag visst inte plocka isär innan vintern kom
fast å andra sidan verkar ju inte det ha spelat någon roll
de ser hela och fina ut!

 Sådant här 'skit' hittade jag oxå, mängder av...

 Jaha, detta var en gång en Idegran, Taxus baccata 
trodde den var giftig (?!) men inte för rådjur tydligen!

 Å i en annan kvarglömd kruka lyste lite grönt- 
vattsarv, å jag blev glad till och med för ogräs!

 Hittade faktiskt oxå några azaleaknoppar
så, har jag tur blir det några blommor i år!
Även Magnolians ludna knoppar solade sig i solljuset idag!
Ha en fin söndagskväll!
Nu ska jag kolla in Sveriges handbollsmatch om bronspengen- jag håller tummarna för 
grabbarna i laget!
Må bäst alla rara!
Kram Ullis

1 kommentar: