fredag 29 juli 2011

Det närmar sig...

Hej raringar!
Fredag igen, veckorna går så fort!
Sommar och semester, kan inte bli bättre...!
Har målat fönstret som ska sättas in i hallen, olivlund heter den gröna färgen och bygderöd
den andra- vackra namn på vackra färger.
Har just tänt grillen och ska fixa lite mat
njuter av värmen, 25 grader trots att det är soldis...
hoppas vädret håller i sig tills ikväll då vi ska på konsert
'Packmopedsturné' i Rudskoga, ska bli 'görsköj' (som de säger i värmland)
Ute i trädgården växer det och frodas
har planterat en del sista dagarna så lite regn vore inte helt fel, men det ska ju naturligtvis 
komma nattetid!!
 Trots att jag stretar emot förbereder sig växterna för
hösten och nästa år...
rönnarna bär bär

 Schersminens frökapslar är nästan lika vackra som blommorna
men inte lika väldoftande!

 Trolldruvans bär strålar som vita pärlor i kvällssolen

 Trilliumens frökapsel ser ut som en liten nyponros


 Pionen bjuder på en andra blomning med sina fantastiska 
frökapslar, ännu har kapslarna inte öppnat sig
så jag vet ännu inte om fröna därinne är röda eller svarta
lika spännande varje gång!
Om jag hinner med ska jag fröså de svarta befruktade fröna direkt...

Hängkaraganen; Caragana arborescens pendula är överfull med fröskidor
häftigt...
Ännu sprakar inte körsbärsbenvedens fröhängen i orange
men det dröjer inte så länge 
Fast jag väljer att inte se detta, att hösten närmar sig, jag vill bara fortsätta att njuta 
av sommarsolen, semestern och allt det vackra som blommar!
Må så gott alla ni som tittar in!
Kramar Ullis

1 kommentar:

  1. ...är just nu i Hjo på vår kombinerade minisemester/trädgårdsrunda. Taack för förslagen på träd men nu har jag/vi bestämt oss, det blir klotrobinia. Dom du föreslog har Jag redan - och man kan ju inte ha tvä likadana! *fniss*

    SvaraRadera