söndag 17 juli 2011

Nya inköp

Tjena!
Jag har handlat massor med nya växter;
först handlade jag av Rolands plantskola som sålde finfina växter 
på marken;
Geranium Bob's blunder, Campanula Dicksons Gold,
Heuchera mahogny, Hemerocallis Green Flutter och Victoria Aden
dessutom Gypsophylla Silver carpet. Min yngsta son köpte dessutom en kastanj åt mig; 
Aesculus hippocastanum, 'gullungen', så glad jag blev!
Dessutom köpte jag nya gummistövlar
och ett litet vindspel.




Idag har jag varit till Degerfors och besökt Esko och Kaarina 
som deltog i Lands Öppna trädgård
De har en underbart fin och välskött trädgård med många intressanta träd och blommor;






dessutom har de en hel avdelning med massa spännande frösådder, sticklingar och delade plantor
naturligtvis blev det lite inköp:
Spirea nana som härstammar från Saima Olofsson, Arisaema ssp, samt amurensis
Euonymus turkestania, Thuja oficent Elegantissima, Lonicera deflexicalyx, Symphyandra hofmanii
Hosta Ofoma samt en namnlös Hosta, En gul chamaecyparis samt en röd sockblomma
Supernöjd med mina inköp är jag!
Hade tänkt att tända grillen, men då öppnade sig himlen för lite mer regn...
fast, det är ju fortfarande torrt så det gör inget!
Ha en skön söndagkväll alla rara!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Nej men vad kul...jag är precis hemkommen från Esko och Kaarina . Wow vilken trädgård.....så intressant och vad mycket olika sorter de sålde.Vi har även varit på en visning vid Ängatorp nära Kumla . Också väldigt trevligt med fullt av vackra växter.

    Jätte fina stövlar.

    Kram

    SvaraRadera