onsdag 20 juli 2011

Semesterrapport

Hej raringar!
Jag är på semester i nordligaste norrland, vi har en sommarstuga några mil norr om Arvidsjaur 
där vi njuter av lugnet, den klara luften och den fantastiska naturen.
Enda sällskapet här är renarna som springer kring husknuten
mygg och knott har vi inte sett till, kan väl inte säga att de är saknade heller!
Stugan ligger vackert vid sjön Malmesjaur
 sandstranden kan konkurrera med vilken 'plaja' som helst vid medelhavet!
Fast jag erkänner att jag har lite abstinens vad gäller odling,
det finns inte så mycke att jubla för vid stugan 
det enda som kan kallas för odling är ett stånd med rabarber
fast de har tagit sig sedan vi gjorde en upphöjd rabatt och gödslade 
med renskit för ett par år sedan
faktum är att i år ståtar den med hela 8 stänglar
vilket är rekord!



Just nu sitter jag hos min farbror E i Arvidsjaur, inläggen här på bloggen kommer
inte att dugga så tätt mest på grund av mycket dålig täckning vid stugan, 
så jag passar på att skicka en liten hälsning till er alla när modemet åtminstone visar 'grönt'
hoppas ni njuter av sommaren!
Kram Ullis


2 kommentarer:

  1. ...förstår att du har trädgårdsabstinens, men oj vad du kommer dona och fixa när du kommer hem!
    Jag hade tänkt få lite hjälp från dig med att välja träd till mitt senaste projekt. Det är en plätt på 2 x 2 m på södersidan om huset som jag ska fixa till med kantsten och sen fylla småsten och i den ska jag ha ett träd. Det bör inte bli större än en 6-7 meter helst och så ska det tåla extremt soligt och torrt läge med kalkhaltig jord och vara ENORMT *fniss* vackert. Jag vet flera, men dom har jag redan!
    Det jag är inne på nu är en klotrobinia, men du kanske har några andra tips! Vill du se var platsen ska vara, kolla inlägget från några dagar sedan.

    SvaraRadera
  2. Åh, verkar vara ett underbart ställe ni är på. Härligt med sandstränder o renar.....rena kontrasten:) Förstår att du saknar trädgård o blomster, en rabarberplanta kan ju inte ersätta det:)//Helen

    SvaraRadera