måndag 8 augusti 2011

Favoriter bland sensommarblommor

Just nu blommar två av mina sensommarfavoriter; 
Echinacea och Phlox

 Båda finns i en uppsjö av namnvarianter,
trevligt att fylla trädgården med



 Phlox är så läckra och så väldoftande
gillar att plocka in buketter...





Igår fick vi äntligen en rejäl  dos med regn- 21mm 
kom och det tackar jag för
men
jag har förstått att skurarna med nederbörd är väldigt lokala
vissa har drabbats av massor medan andra har blivit nästan helt utan
tänk vad olika det är...
och vad lite man kan göra åt saken
helt utlämnad till vädrets makter
ibland känner man sig liten och otillräcklig!
Idag ska jag gå ut i trädgården och lägga plattor under 
bänken jag köpte av min vän M
det blir bara ca 1 kvm med plattor mellan två rabatter
Den ska placeras mellan två rabatter eftersom sitsarna är vända åt två håll...
tror att det kommer att bli bra där jag tänkt mig den...
Har en del att pyssla med så här sista semesterveckan
hoppas att jag hinner med lite av det!
Ha en skön måndag,
kram Ullis



4 kommentarer:

  1. Så fine floks ,det er vist mange farger jeg aldri har sett før ,jeg ønsker meg en hvit og det har du ser jeg ,Marit.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bänk perfekt så man kan välja vilket håll man ska sitta och titta åt.
    /Jessica

    SvaraRadera
  3. Ja, flox är verkligen en favorit både för färgerna och doften. Fästfolksbänken är jättesöt och man måste ju inte pussas i den...

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken cool bänk, den passar ju utmärkt mellan två rabatter. Solhattarna är mina favoriter...underbara höstblommor!//Helen

    SvaraRadera