lördag 20 augusti 2011

Flera dagar...

...har gått sedan jag skrev nått här...
så nu får ni en uppdatering om vad jag pysslat med
vilket iofs inte är så himla mycket
hade besök av mina goa arbetskamrater i torsdags
vi hade supertrevligt, Tack för att ni är så rara och tack för de fina presenterna jag fick!!!
Fredagen bjöd på ett strålande väder, C kom på en fika efter div strul med äkta mannen 
som tog bilen för den andra bilen var trasig.... 
sen blev det dax att gå ut i trädgården
å då kom regnet!


Visst hade SMHI varnat för regn, tom utfärdat en klass 1 varning
så egentligen borde jag inte ha blivit förvånad...
Nåväl, torrt som det varit här var regnet välkommet...
fast om jag fått bestämma hade det kunnat få komma nattetid!
Fortfarande faller regnet och det skulle det inte, enligt SMHI
idag var planen att jag skulle klippa gräset, rensa undan lite 'här-och-där'
inför morgondagens besök från Karlskoga trädgårdsförening.
Förhoppningsvis klarnar det upp snart så gräset iaf kan klippas
för det har mått bra av regnet och vuxit mycket!
Får väl, i väntan på uppehåll, baka lite 
har ju 'Konst i trädgård' i Blomsterbo nästa söndag och
då måste jag ju ha lite kakor till serveringen...
Ha en fin dag, ni rara!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Ja, här kan man inte heller klippa något gräs - det regnar och ska visst blåsa också. Men bor man i en skog slippar man det mesta av det senare.....

    SvaraRadera