torsdag 8 september 2011

paket på posten

det är alltid trevligt att få,
särskilt som om det innehåller läckra lökar!
Nu vet jag vad jag ska roa mig med imorgon...
planteringsdax!

Tulpaner, liljor, narcisser, iris, krokus, allium, frittilarior och erytronium
alla ska få komma i jorden imorgon,
dessutom har jag ju ett gäng Hostor och några buskar och träd
som oxå väntar på plantering....
Hoppas att det blir fint väder imorgon,
så att det blir gjort!
Har ju liksom planer på att åka till Rolands plantskola
i Revsten på lördag
med STA
(det är en perenna grossist...)
Man brukar kunna göra riktigt finfina inköp där...
Å, jag behöver ju verkligen plantera det som står i krukor så att jag kan köpa lite nytt
eller hur, 'blink blink'...?!
 Måste ju liksom leva upp till att jag är
'trädgårdstokig'
Hur som...
Nu ska jag spana in era bloggar...
vad pysslar ni med just nu?
Ha en trevlig kväll
kram Ullis

7 kommentarer:

  1. Ojojoj, vilket lyxigt paket:) det va ju inte ett par lökar bara. Blir nog supersnyggt till våren:)//Helen

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt paket, rena julafton. Hoppas det blir planteringsväder till helgen!

    /Jessica

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt paket!
    Fullt med fina lökar :=)
    Vilken spännande resa att få fara tillsammans med andra 'trädgårdsnördar' till en grossist.
    Klar du ska handla, man kan aldrig få för mycket eller?
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Lökar - härligt! Måste oxå sätta fart där.
    Eva

    SvaraRadera
  5. Och jag som knappt fattat att det är lökdags...:)

    SvaraRadera
  6. Det verkar som att Blomsterbo kommer att göra skäl för namnet även nästa år :o)
    Ha en härlig dag i trädgården imorgon och jag hoppas att din helg fylls av nya fynd till trädgården med växter du spanat efter.
    Jag hade just intalat mig själv att jag skulle lugna ner mig med allt växtköpande, men det är klart att några fler förpackningar av höstlök kanske det blir, jag blev inspirerad nu när jag såg bilden här ovan.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  7. ...det var inte dåligt! Så otroligt mycket som ska i backen!!
    Jag väntar också på lite lökar men i år har jag endast tagit påskliljor (2 sorter), allium (2 sorter) och en tidlösa som heter `The Giant´.

    SvaraRadera