onsdag 7 september 2011

uttittad

Hej raringar!
Har ni någon gång känt er riktigt uttittade
ni ser er omkring men upptäcker ingen..
ändå känns det som någon eller något glor er i nacken
lite obehagligt och ni känner att nackhåren reser på sig
otäckt...!
Just så kände jag alldeles nyss
sådär olustigt...
jag som sitter alldeles själv ute på min glasveranda
surfar runt på nätet...
ute på glasverandan för det är där som jag har mottagning
till mitt mobila bredband
min kära make påstår att det är så dålig conection i resten av huset för att
det är för mycke (?!) träd och buskar ute i trädgården som hindrar
vågorna eller vad det nu är som flyter in i mitt mobila modem
Hm, det köper jag inte och tro inte att jag avverkar något för att få bättre uppkoppling till bredbandet
glöm det, det kommer inte att hända...
Nåväl, 
tillslut upptäckte jag vad det var som fick mig att rysa... och känna mig uttittad
jag hade besök:
av ett stort grönt monster
en vårtbitare satt och stirrade på mig


Hua, har hört monsterhistorier att de bits och man får vårtor
eller var det så att om man hade vårtor skulle de få bita en och vårtan skulle då försvinna?
Ja, jag kommer inte riktigt ihåg
misstänker att det är en sådan där skröna...
jag tänker dock inte låta honom bita mig...
Ha en skön dag!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Vilken fuling! Har för mej att den skulle bita i vårtan som sen skulle försvinna. Gammalt skrock.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej fy, han hade jag inte velat bli biten av. Det där med för mycket växtlighet och störningar har jag också fått höra. Brukar kontra med att det borde hjälpa om vi inredde vinden och kunde sitta över buskhöjden men har aldrig fått något vettigt svar.
    Ha det gott

    SvaraRadera