lördag 5 april 2014

Förberedelser

Hej raringar!
Vilken härlig morgon, solen skiner och fåglarna kvittrar. Visserligen var det nattfrost igen men så fort solen stiger stiger oxå temperaturen. Jag har hunnit med en sväng till Ica Maxi, det var slut på det mesta... Där hittade jag lite skoj: en zinklåda för 99kr... 
Trädgårdshandskar och solcellslampor för 10kr/st, det blev 5 st att placera ut i trädgården. 

Köpte även markduk som jag ska ha under täckbarken på gången i nya torvpartiet. Gillar affärer som liksom har allt...från mjölk till grillkol och blomlådor:-)
Igårkväll kom vår granne Per med din lilla, ja, jag vet inte riktigt vad det är...men typ en liten grävare (?)

Han hjälpte oss att 'skala' bort gräset där växthuset ska stå, det gick på ett nafs!

Vad bra det är med goa, hjälpsamma grannar!! Sparade otroligt mycket tid och kraft för mig som nu slipper det tunga jobbet med grästorvorna...;-)
Nu ska jag byta om till 'trädgårdskläder' och fortsätta klippa ner och städa i trädgården...tänkte jag skulle bli klar med det idag!
Ha en underbart härlig lördag... Kram Ullis 

1 kommentar:

  1. Så roligt med växthusbygge! Hur stort ska ni bygga?
    Hoppas ni får en skön helg

    SvaraRadera