söndag 13 april 2014

Växthus på väg....


Hej på er!
Igår blåste det storm mer eller mindre, trots det fixade vi med växthuset så nu är det reparerat och ihopsatt igen efter flytten hit. 
Idag blåser det om möjligt ännu mer...suck, verkar som om det är väl riskabelt att lyfta upp det och bära det på plats, kommer en rejäl vindby flyger det väl allvärldens väg...
Mannen funderar just nu på alternativa lösningar...rulla det på plats kanske...?
Ja, vi får väl se om vi får det på plats idag ?!
Jag skulle ifs vilja få in persikan som jag fick, den står rotslagen i potatislandet, full i knopp:) men jag misstänker att den är lite missnöjd med behandlingen här...uppgrävd och flyttad för att hamna i en damm nån dag och sen tillfälligt nergrävd i ett land, kyligt och blåsigt...
Längtar säkert in i växthuset till lite mer skyddade förhållanden:)


Igår fick jag hämta mer paket på Ica, växterna jag beställt från odla.nu hade kommit:). 
Det var lite 'gott och blandat' hosta, geranium, Cimicifuga och dicentra... Och nått mer jag inte kommer ihåg just nu...de ska få komma i backen idag tänkte jag. Sen har jag börjat gräva där grävmaskinen ska fram, likabra att börja flytta på växterna sim står i vägen för avlopp och vattenledningen...!
Tänkte jag skulle få upo min fina fågelholk jag fått oxå...
Fast det ser redan ut som om någon flyttat in...;)
Nä ni raringar....dax att sätta fart!
Kram till er alla/ Ullis



1 kommentar:

  1. Usch, blåsigt! Låter som höst. Idag är det faktiskt riktigt vackert väder här i Wales,solen har börjat titta fram och snart dags för trädgården. Ha en bra söndag, trots blåst!

    SvaraRadera