tisdag 20 maj 2014

Varierat variegerat

Gokväll!
Har precis gått en runda i trädgården efter jobbet, vattnat i växthusen och i krukorna.
Hua vad det går fort nu...
Pionerna har börjat blomma

Syrenerna likaså....

Men det var ju inte det jag skulle visa idag utan några av mina variegerade träd och buskar...:)
Ulmus argentovariegata... Läckert kamouflage färgat bladverk...:)

En häftig syren: syringa aucubaifolia gulaktiga blad med gröna fläckar/pricka... Har fått kommentaren från flera besökare i min trädgård att den ser sjuk ut som om den drabbats av nått virus men så är det ju inte. Nej, den ska ju se ut så...

Acer negundo aureovariegata... Så snygg!!! Me like:)

Ja å vad säger ni om Brilliantissimum ( acer pseudoplatanus) läcker!!!!
Gul-aprikos-rosa blad, ååååh säger jag!!

En annan raring som tål att visas är den buskaktiga Tibasten 'Astrid':
Daphne burkwoodi Astrid. Doftar ljuvligt!

Å en av mina absoluta favoriter...
En variegerad björk: betula Shiloh- splash 
Grymt snygg!!!
Trevlig kväll på er alla!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Läckra bilder på dina variegerade, syrenen har vi också och en Acer negundo ´Flamingo´som jag gillar mycket, den går mer i rosa när löven slagit ut. Ha en fin kväll/Carita

    SvaraRadera