tisdag 10 juni 2014

Blommande träd

Hej på er!
Ja, jag har turen att vara ledig även idag. Ytterligare en underbar sommardag med strålande sol och temperatur upp mot 25:) jag njuter i fulla drag!
Om än det nästan är för varmt för att utföra några större tyngre trädgårdsarbetet. Faktum är att man blev svett bara av att vattna i växthuset:)
Nu blommar mina rönnar, ovan är det Sorbus vilmorinii räkrosa som slagit ut.

Även min fläder är snart utslagen, den är variegerad :) sååå snygga blad!

Annat som blommar läckert nu är min blomsterkornell:
Cornus Kousa chinensis....sååååå stora läckra blommor som helt täcker grenarna!
Mycket snygg!!!

Snygg och lite exotisk är oxå min manchuriska valnöt med sina gigantiska blad...

Och på tal om stora blad så platsar definitivt Magnolia hypoleuca i den klassen:
Ni kan jämföra med den lilla gulbladiga lönnen i nerkanten av bilden!
Denna magnolia har ännu inte blommat hos mig, hoppas att den gör det om inte alltför många år;)
Ha nu en finfin eftermiddag och kväll!
Kramar Ullis

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Tack för att du delar med dig! Träd gör underverk med en trädgård. Skuggorna blir spännande och växtligheten mer levande.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Det är så maffigt med träd som blommar och som senare kanske ger vackra frukter att titta på. Ha en fin kväll/Carita

    SvaraRadera