onsdag 11 juni 2014

Innan midsommar!

Go'kväll allt trädgårdsfolk!
Ja, jag har som regel att försöka klippa häckarna innan midsommar, ibland hinner jag, ibland inte. Förhoppningen för i år är naturligtvis att alla häckar ska beskäras! 
Så idag, efter jobbet gick jag ut med häcksaxen i högsta hugg... Har en uppladdningsbar med teleskopskaft, den är, på ren svenska: skitbra!!!
Batteriet håller mycket länge (alla häckar på en uppladdning) den är ganska lätt att bära. Batteriet har man som magväska och rejäla remmar finns dels runt nacken och dels runt midjan.
Enda som kunde vara bättre är att teleskopskaftet kunde va liiiite längre, har ju höga thujahäckar!!!
(Dålig bild ser jag nu...) jaja
Nåväl, hälften av häckarna fick sug en omgång innan jag gav upp pga förskräckligt mycke mygg!!! Jösses så bitska de är!!
Buxbomkloten fick sig oxå en grov avhyvling....finlir blir det imorgon tänkte jag...
Annars är det frodigt och grönt...me like!
Kolla in snyggaste tillväxten på denna rhododendron av sorten Rex, sååååå snygg!!!
Tog en närbild på kolkowitzians blommor...är så söta och blommar just nu överdådigt...
Nu blir det en kvällskaffe:)
Må väl!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar