tisdag 8 juli 2014

Efter uppehållet

Hej raringar!
Efter ett litet blogguppehåll är jag nu tillbaka. Första semesterveckan har passerat och jag har varit på en härlig tripp till stugan i norr! En underbart härlig vecka med sol och bad och häftiga naturupplevelser, eller vad sägs om björnkontakt? Ja, tack och lov så stötte vi inte på björnen öga mot öga men väl spår efter den...
Rivmärken på tall efter björnen och det bara en km från stugan. Märkena var högt upp...jag nådde inte upp så minst två meter upp började de! Häftigt, lite björnfrossa fick vi:))
Vi hittade även björnbajs;))

På stranden hittade jag denna vackra blomma som jag inte vet vad det är...nån som vet? Bladen såg ut som taggiga maskrosblad och var rosettformad på marken och denna stängel blev ca 40 cm hög med gula blommor! 

Lite vackra stenar hittade jag oxå som fick följa med söderut.

Väl hemma igen börjar planerna på vad som ska göras med trädgården efter att avlopp och vattenledningarna grävt in...
Jag flydde nämligen hemifrån medans det gjordes och nu ser en del av trädgården helt annorlunda ut. Ett gamalt äppelträd fick tas bort helt men annars har det gått bra, träden uppgrävda och sen planterade igen. Perenner, rosor och buskar hade jag flyttat en del av innan men en del var så stora så de fick tas med grävmaskinen.
Nu står de i klump och väntar på att få en ny plats.
Och tankar/planer finns...:)
Det blir nog inte sig likt utan nått helt annat!
Just nu är det ler/jord....


Men jag ska sätta igång med projektet nu!
Fortsättning följer:)
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Åh coolt!!! Björnspår!!! Mina barn skulle varit lyriska! Finns björnexpeditioner man kan åka på, drömsemester :) :)

    SvaraRadera