onsdag 9 juli 2014

Fina fynd

Hej på er! 
Igår kväll for jag till Östansjö Plantskola för att köpa markduk...det visade sig att de hade halva priset på all granit så jag köpte en kinesisk stenlykta för 350kr, 

Dessutom köpte jag en liten fontänpump som ska ner i dammen och ge lite rofyllt porlande ljud:)
Idag på morgonen har jag varit och beställt blommor till ett bröllop, har nämligen fått förtroendet att binda brudbuketten;)
Även då gjorde jag lite fynd; en acer Palm Atropurpurea för halva priset: (69kr) och en uppstammad flamingopil för 99kr...
Riktigt fina fynd!!!

Just nu blommar min stewartia pseudocamelia: 


Såååå fin;))) tänk inte trodde jag den skulle överleva och aldrig trodde jag den skulle blomma!!

Nu väntar jag på grus så vi kan fylla på intill väggen vid huset där vi grävt för avloppet. Förhoppningsvis kommer det ikväll...! Då blir det till att köra många kärror med grus... Och så ska slipersen på plats och jord fyllas på och.... Ja, sysslolös är jag inte;))
Ha nu en fin dag, själv ska jag ut i värmen igen och fortsätta slåss mot mygg och broms!
Må bäst ni rara och tack för titten!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar