tisdag 22 juli 2014

Senaste inköpen

Hej alla trädgårdsvänner!
Som sagt, helgen spenderades i Göteborg:) och som alltid när jag är ute hittar jag på lite att handla:)
Acer palmatum sumi-nagashi...snygg mörkbladig lönn...me like!!

Taxus cuspidata fick följa med hem:
Till vänster är det en klockvippa: heucherella Coppers cascade och till höger om idegranen hostan valley's glacier.

En Sorbus alnifolia och en echinacea purpurea med namnet: butterflies kisses inhandlades oxå

Dessutom en populus wilsonii:)

I Uddevalla hos Nisses växter köpte jag en buddleja 'pink delight'.... Har alltid velat ha en buddleja och nu slog jag till!
Får plantera den på nått varmt skyddat ställe:)

Dessutom hittade jag en hosta som jag inte hade: tortilla chip

Ett vindspel köpte jag oxå...ett i bambu, gillar den mjuka dova klangen hos dem...;) 
Idag blir det nog en riktigt varm dag...igen! Önskar att det kunde komma lite regn för det är sååååå torrt! Bäcken har nu torkat ut helt så nu är det vår 'vanliga' brunn som får försörja oss med vatten...och snart är det kommunala vattnet inkopplat så då behöver man ifs inte va rädd att vattnet tar slut! Det är ju bra;) 
Ha en finfin tisdag alla rara!
Varma kramar...Ullis


1 kommentar:

  1. Härliga nya växter men du får vattna mycket om du planterar dom nu om ni har lika varmt o torrt som här. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera