söndag 5 september 2010

perennagrossist

Hej mina vänner!
Idag har jag varit till Revsten och en perennagrossist. Det var STA Närkekretsen som ordnade denna lilla tripp till Rolands Planskola utanför Rudskoga i värmland.
För mig är detta nästan lika kul som julafton...
jag menar; perenner till grossistpriser och de är deffinitivt med i leken när det gäller 'nya och inne' perenner...
Så vad köpte jag då:
jo, totalt blev det 25 olika sorter...

6 st olika echinacea; sunrise, sundown, prarie splendor, summer sky, green jewel och tomatoe soup

5 hostor; en okänd sieboldiana med mycket gula blad..ventricosa aureomarginata, halcyon, dance with me, och fire island

3 olika gräs; Calamagrostis Karl Foerster, Miscanthus Malepartus och Mischanthus Morning light

3 tiarella; pink sky rocket, sugar and spice, filigran (längst till höger) samt en heuchera; encore(andra från höger)

trollius alabaster, dicentra valentine, podophyllum spotty dotty

Thalictrum Elin, thalictrum rochbrunianum

Sedum kamt. variegata (denna valde min man som var med och bar backarna...)
och en primula Fransisca.
Det var alla fynd!

Tror att jag behövde gårdagens 'bara vara' för nu är jag full av energi och ska strax gå ut och börja plantera!!!
Ska bara fixa lite sen lunch först...
Må väl alla rara.
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad roligt med sådana resor och vilka fynd du gjorde.
    Ha en trevlig avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Tusen tusen tack och massa kramar tillbaka!!! Vi får nog planera en aw snart så vi får träffa dig, saknas nåt på jobbet ;)
    Eller bio kanske! Hur går det i skolan? Puss o Kram

    SvaraRadera