onsdag 6 april 2011

Jag hinner inte med

det går alldeles för fort!
Jag tycker bara att jag sover, åker till praktik på operation (å det är SÅ superkul)
kommer hem, lagar mat och vips så är klockan läggdax
dagarna rullar på och veckorna går undan...
Å nu snart, snart är det ju dax för trädgården; 
bara det ville sluta regna
för nu är vi inne på 4:e dygnet med regn och
idag är det verkligen spöregn!
Kanske att man ska vara nöjd
för nu försvinner verkligen den sista snön
men jag vill ju gå ut
klippa ner vissna perenner
kratta, beskära
kanske göra en liten brasa
rensa
mmmmm
jag längtar!
Är man lite knäpp när man längtar efter att få gå ut
och falla på knä (fniss)
och grotta ner händerna i iskall (än-så-länge) jord
få sorgkanter under naglarna
och leriga byxknän?
Nej! Inte är man knäpp...
Man är bara ett trädgårdsfreak
som är förälskad i sin trädgård!

I till helgen är det trädgårdsmässa i Örebro
Måste ta mig dit då jag missade Nordiska Trädgårdar
Örebro-mässan är inte lika stor men jag får hålla tillgodo...
Oops, dax att åka!
Ha en fin dag
Kramelikram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar