fredag 7 oktober 2011

Långt mellan varven

Hej raringar!
Sista tiden har det blivit långt mellan varven här på bloggen.
Mycket som händer just nu och tiden verkar inte riktigt räcka till...
nåväl, ute i trädgården är det verkligen höst
visserligen plockade jag in en bukett (årets sista?) med höstaster alldeles nyss
tänkte de skulle få pryda matrumsbordet!

Idag har det varit ett konstigt väder,
just nu skiner solen men för bara en liten stund sedan strilade höstregnet ner
förmiddagen spenderade jag i Hallsberg med svärdottern
där var det höstmarknad men det var glest mellan knallarna
och glest med folk
regnet strilade även där så besöket blev kort. 
Endast ett inköp gjordes och det var av matbröd...
Måste få visa...
Har fått en söt present av att par vänner
en grön fin solhatt med mitt namn broderat på...så fin!

Fick även några fröskidor från acaciaträdet
ska bli spännande att så dem, Tack så mycket Mats och Katharina!

Härom veckan var jag på ljusparty- partylite
där köpte jag ett finurligt litet ljus...
batteridrivet. Ja, vet visst låter det larvigt med ett sådant men
faktum är att det ser precis ut som ett äkta ljus
lågan fladdrar tillochmed
och det är timer på den så man kan ställa in så att det lyser i fem timmar 
och sedan slocknar det resterande timmar av dygnet.
Mycket praktiskt, kan man ställa in det på att lysa mellan 18-23
inte behöver man oroa sig för att glömma att blåsa ut det!
 Gick en sväng ute förut och fick se att en av de kanadensiska rosorna
blommar om


en helt fantastiskt fin rosa blomma
och dessutom några fler knoppar på gång
sånt gillar jag
dess värre är att jag kommer inte ihåg vilken ros det är...
nån som vet?
Nä, nu väntar dammsugarn på mig
dax för fredagsdansen
så är huset färdigstädat sen
och fredagsmys väntar!
Må så gott!
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Praktiskt ljus. Har några värmeljus som är elektriska med fladdrande låga, men jag kommer mig aldrig för att använda dom!
    Den där rosen var härlig. Just nu får ju allt som blommar en extra skön dimension!

    SvaraRadera
  2. Ja nu kan ingen ta din mössa utan att få kommentarer...mycket praktiskt. Smart med batteridriven lykta...
    Var ett tag sen jag var härinne men det är mycket just nu...
    Ha en bra helg
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Fiffigt med batteri, det kör jag med där jag inte riktigt har uppsikt.

    Klicka in dig till Svenska Trädgårdsbloggar.se och förnya ditt medlemsskap om du vill fortsätta vara med.... Och det hoppas jag att du vill:-)

    Ha en fin helg, kram H.

    SvaraRadera