fredag 22 januari 2010

Lycka

Tänk att ett kuvert med små vita påsar kan göra mig så glad! Jag talar förståss om STA:s fröer som kom idag...
Alltid lika spännande att se vad man fått, måste erkänna att jag glömt bort vad jag beställde.

Några av godbitarna som kom;
 Dianthus barbatus onyx
Helleborus hybr. äppelblom
Laburnum alpinum pendulum
Delphinium rose butterfly
Rhododendron myrtifolium
Aralia racemosa
Hosta pinto.
Så nu vet jag vad jag ska roa mig med... underbart... jord under naglarna!
Var faktiskt iväg igår och köpte lite nya blommor till köksfönstret, blev lite tomt när jag slängt ut azaleorna som "överlevt" julen. Nu var jag trött på dem och ville ha något 'vårigt', det blev några primulor samt campanula.




Nu tror jag att jag ska gå in på STA:s hemsida och göra en efterbeställning på fröer... har fått mersmak!
Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar