fredag 4 februari 2011

förändringar....

....av vädret kommer fort,
igår hade jag vår hemma i Blomsterbo
idag nysnö igen
(snälla Sofia, stryp mig inte när vi ses men jag tänker gnälla om vädret...)
tyckte inte det var så kul med mer snö
hade sett fram emot att ta en riktig runda i trädgården för att
se vad som 'gått hårt åt' under snömassor och
hårdbetande rådjur
men istället blev det vitt igen
jaja, tids nog lär jag väl bli varse om hur det gått i trädgården!
Hann iaf se att hasselörten var helt uppäten
tillsammans med benveden och krypkornellen 
(rådjuren verkar ha grävt sig ner under snön för att hitta lite 'gröna blad) 
och det mesta av thujorna som stuckit upp ur snön är numer bara
kala grenar. Fast egentligen är det inte en jättekatastrof
det kommer nog igen... hoppas jag...!
Här är några fler som längtar efter barmark:


 De går numera ut ur sitt hus men bara där det är skottat!



Min stolta tupp håller ordning på sina hönor!
Det märks att det blivit ljusare för nu får jag ägg varje dag, å det är kul!

Nu ska jag plugga lite operationsmetodik för imorgon tar jag
tåget till huvudstaden för lite shopping!
(tänkte lite pelargonsticklingar och fuchiasticklingar från Rockdalas på Sveavägen...)
Ha en fin dag! 
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar