fredag 13 april 2012

Pionknopp

Jo, det är sant!
Jag har verkligen knopp i pionen
det var den som jag beställde från Borealis
en vacker vit enkelblommande lactiflora med namnet 'White wings'


jag fick ju lova att plantera den inomhus eftersom 
den kom när tjälen fortfarande höll marken i ett järngrepp. 
Den hamnade i kruka på matrumsbordet
och där trivdes den tydligen...
för nu har den knopp!
Den ska naturligtvis planteras ute i trädgården men det har ju varit lite 
ostadigt väder så den behöver ju härdas lite innan den
hamna på sin slutgiltiga plats i rabatten.
 
 Ute i trädgården är det underbart, vart man än vänder sig finns något rart
att fästa ögonen på
vad sägs om knopparna på Acer tschosonoskii rubripes
ljuvliga inte sant?

 Gillar vårljungens klockor i skärt med svarta toppar


 Hängkatsurans knoppar är inte heller fel...
'Cercidiphyllum japonica pendula'

 Å jag fortsätter med surjordsprojektet...
en översiktsbild från ovanvåningen på huset
ja, bilden är väl inte den bästa men ni kanske ser att
jag kommit en bit längre än igår...
fortfarande återstår mycket men det är ett avkopplande
om än svettigt arbete!
Nu går jag ut och fortsätter...
Tack för att ni tittade in!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Kul med knoppen på White Wings pionen. Har också en sådan men den står ute och har precis överlevt vintern. Så vi får se om det blir en knopp på den.
    Ha en bra helg.
    Kram
    Christina

    SvaraRadera