onsdag 29 februari 2012

fotojakt

Go'kväll raringar!
Idag kunde jag sluta lite tidigare från jobbet,
skyndade mig hem och ut i trädgården
ville ju kolla in vad som hänt
och dessutom prova mina nya objektiv till kameran.
Fick ju makroobjektivet i lördags så det har jag prövat lite
men igår hämtade jag vidvinkelobjektivet!
Så spännande
nu är det ju inte jättekul att fota vidvinkel i trädgården
mest för att rabatterna är 'o-gröna'
(rent av tomma och tråkiga)
men det måste jag framhålla att vidden i fotot ökade definitivt 
med det nya objektivet!
ME LOVE!!!Drömmer mig redan bort till våren och sommarens trädgårdsbesök
kunna fånga djupet och få lite perspektiv...
Men det blir tid för det så småningom...
nu var det min vintertrötta trädgård...
Så häng med ut på en tur i Blomsterbo som det ser ut i dag...




 fortfarande is på dammen
men med dessa vårtemperaturer borde den gå upp snart
fast det klart, det är ju fortfarande köldgrader på nätterna... 

 Så fångade jag ormgranen på kort oxå,
Picea abies cranstonii!

 Bytte objektiv till makro
och fick då syn på...
är det inte små vitsippor som är på gång?

 Snödropparna blommar för fullt

 Plötsligt fick jag syn på enbär på 
slöjenen:
Juniperus communis Horstman

Lärken har slagit knut på sig själv
Larix kaempferi Horstmans recurved
Nu kan jag inte sitta här längre...
mat måste fixas!
Ha en skön kväll!
Kram Ullis

4 kommentarer:

  1. Wow så flotte bilder , så artige og fine motiv du har funnet.
    Klem fra Marit.

    SvaraRadera
  2. Så många fina foto du tagit. Gillar absolut knuten på lärken.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så roligt med nya objektiv! Fina bilder (jag gillar översiktsbilder) men var är snön och isen? Du menar väl inte att ni redan har barmark!?

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder. Kul med nytt objektiv....älskar macrobilder.//Helen

    SvaraRadera