torsdag 21 juni 2012

Sommartider

Hej vänner!
Äntligen lite sommarvärme och sol, vågar man hoppas på att sommaren är här?
Idag har jag gjort min sista dag på operation
nu hägrar 4 veckor skön och välbehövlig semester!
Jippi!
 Verkar dessutom som om datastrulet var lite tillfälligt
för nu helt plötsligt funkar modemet igen
så jag håller både tummar och tår för att det inte ska börja krångla igen...
 Trädgården visar upp sig från sin bästa sida
rosor, pioner och kungsljus tillsammans med massvis med läckra
perenner fyller rabatterna
både med ögongodis och underbara dofter


 Har en trevlig buske; Lonicera 'Lycksele'
det är ett try som blommar med ganska oansenliga ljusgula blommor
tidigt på vårkanten, men dessa blommor utvecklas till dessa häftiga bär
vinrött foder med ett svart bär! 
Läckert, ska visst vara ätligt oxå ,men jag har inte provat...
 Verklig väldoft bjuder smultronschersminen på
fyller trädgården med sin karaktäristiska doft
detta är en gammal sort
klarar sig alltid från lusangrepp
vilket uppskattas!
Jag kan ju inte låta bli att plocka in en bukett av dessa...
hela huset fylls av doft och maken börjar snora och nysa...fniss
tur de inte står sig så många dagar...!
Berättade ju om min klockbuske häromdagen...
här är iaf en bild på denne
den tycker jag är så fin
små röda klockor som hänger under grenen
detta är namnsorten; 'Victoria' om jag inte minns fel....
Hoppas att ni alla får en superhärlig midsommar afton!
Många kramar till er alla!
Ullis

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Skönt att modemet fungerar. Glad midsommar! Kram, Leila

    SvaraRadera
  2. Skola in dig i semestertempot nu i helgen. Trädgården kan gå på halvfart lite till. Glad midsommar :)

    SvaraRadera
  3. Smukke blomster.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvaraRadera