söndag 6 april 2014

Att göra:

God förmiddag!
Igårkväll började det regna, ett stilla vårregn föll inatt...nu på morgonen doftar det underbart, våt jord:) Behövdes lite regn, började bli torrt i marken. Extra glad blev jag då jag flyttat lite växter häromveckan...! 

Ja, min 'att-göra-lista' tycks inte bli mindre, snarare verkar den bara växa trots att jag iaf hann klippa ner och kratta i stort sett hela trädgården igår, lilla och stora dammen rensades oxå ur, dock gick håven sönder så det åkte upp på 'göra-listan' (köpa en ny alltså)

Albin var snäll och hjälpte mig gräva bort gräs och stubbar igår där gången vid nya surjordspartiet är... Nu ska bara markduk och bark på...:)
Ni ser...till vänster om tallen blir det en gång...

Att jag är lite glömsk är väl inget nytt...på stora terassen upptäckte jag att jag glömt en lönn i kruka
Den har stått oskyddad hela vinter, skulle ha planterats i jord i höstas men det glömdes visst bort...trodde inte den överlevt men det har den! 
En riktig tuffing mao: acer palmatum koto-no-ito.
Mer som ska göras nu;
Hämta plattor hos grannen(byten är bra, tegel mot trädgårdsplattor, me like!)
De ska läggas på plats där växthuset ska stå, inte i hela men en gång och en liten rundel där jag kan ha en stol stå...
Grunden ska fixas och växthuset ska på plats...
Gräskanter ska grävas, bark fyllas på
Mossrivarn ska fram och ogräs ska rensas för det är ju inte bara de ädla sorterna som växer!
Massvis med växter ska flyttas för avloppet ska snart börja grävas...
Ja, tänk så underbart att jag inte saknar nått att göra:)
Det är ju faktiskt bara roliga saker, tunga och arbetsamma javisst men roliga och så blir det ju så bra och fint!
Sen måste man hinna njuta lite oxå, en våt viola odorata...:-)
Friska grönskande buxbomsklot...

Hasselhängen...
Naturen är fantastisk...!
Nä, ut och ta tag i göra-listan!
Må bäst ni rara och tack för titten,
Kram Ullis 

2 kommentarer:

  1. et var en diger att-göra-lista, därtill kommer väl den vanliga trädgårdsomsorgen!
    Förbereder också för växthus men det är på en två-treårsplan. Här går det inte så fort.

    Ha en fin vecka
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Det värsta med "att göra listor" är att de bara växer. Ju mer man gör ju mer upptäcker man behövs göras! Jag är en riktig "listmänniska", utan dem är jag borta! Vacker bild av hasselhäng!

    SvaraRadera