söndag 19 april 2015

Resultatet

Hej!
Förra årets stora och fasansfulla trädgårdsprojekt var att gräva in vatten och avlopp genom trädgården och fram till huset. Det var ett hårt slit men tackochlov har jag en son som är duktig i grävmaskinen! Han grävde upp träd och buskar, grävde för avlopp och vattenledning och sen lade igen alltihop efteråt. Å visst var det med viss möda jag tog tag i den delen av trädgården efteråt...många skottkärrslass kördes och resultatet blev ganska bra. Annorlunda mot innan men jag är nöjd! 
En stor grusyta med avgränsning mot terrass och gräsmatta. 
Trädet i mitten av gruset är en Flamingolönn, acer negundo flamingo. Lite oroad var jag att den inte skulle klara att först bli uppgrävd, sen ståendes på gräsmattan i envetna innan den åter blev nedgrävd. Men nu ser den förvånansvärt pigg ut:) stora knoppar som bara väntar på att slå ut...
Det är imponerande vad vissa växter klarar av...
Idag fortsätter jag med vårstädningen av trädgården. Överallt gläds jag av blommor som slår ut, buskar och träd som grönskar, det är en härlig tid nu!!!


Tillochmed hostorna börjar titta upp...:

Och persikan Riga blommar mot planket:) 
Härligt härligt...hoppas några bin är i farten så det blir persikor sen! 
Nu dax för kantgrävning!
Må väl, kram Ullis

1 kommentar: