fredag 11 mars 2011

Rum och Trädgård

Rapport från Kistamässan 2011
Hemsjöns Gårdsbutik

Mats Olandersson
VD i Hemsjöns Gårdsbutik poserar framför
Hasselfors Gardens monter

Här är Mats taggtrådsspaljé

Ett supersött tårtfat i keramik (visst blev man sugen på tårta...)
Jag gillade dessa träskor, skulle kunna tänka mig ett par till sommarn!
mmmm, så vackra de är: Frittilaria meleagris, kungsängsliljan
Ja, dessa är inte heller helt fel!
Gargoyles som bevakar trädgården, det skulle jag vilja ha
Fothergillan i blom var jag tvungen att stoppa näsan i, dess honungsdoft är ljuvlig!
Här poserar Mats i Hasselfors Gardens monter.
Den vann förresten 1 pris för bästa monter:
Grattis till er!
Jag har haft en toppendag på mässan, trevlig sällskap och mycke fint att titta på
så, så här summerar jag mina intryck:
grodor som trädgårdsprydnad verkar vara på väg tillbaka (om de ens har hunnit försvinna)!
vackra trädgårdskläder ska man ha!
att odla för att äta är inne: köksträdgård ska man ha!
Å så ska man njuta i sin täppa!
Ha en skön fredagskväll,
nu ska jag lägga upp fötterna en stund
och smälta alla intryck!
Må bäst, Kram Ullis



4 kommentarer:

  1. Hej Ullis !

    Vilken härlig dag du verkar ha haft på mässan och kul för Mats och Hasselfors Garden att vinna pris ! Tack för att du delar dina intryck !
    Ha en trevlig helg !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Kul att du visade lite bilder, Tack för det!

    SvaraRadera
  3. Vet du vilka som har gjort de underbara princessfaten eller var man kan få tag på dem?
    Tacksam för svar
    Med vänlig hälsning Viktoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ja visst är de sååå fina men tyvärr kommer jag inte ihåg vad företaget hette;(/ ullis

      Radera