tisdag 22 mars 2011

vårens framfart i trädgården

Hej alla rara!
Tjollahoppsansa
här smälter snön i en rasande fart
Gårdagens vårstorm tog rejält på snön
idag blåser det oxå mycket, solen kämpar för att bryta igenom molnen
och plusgraderna stiger
Så här såg det ut i trädgården igår:


Bilder från idag

Grodkungen har tinat fram, 
nu dröjer det inte länge förrens han simmar omkring i dammen
och bjuder på en ljudlig grodkonsert!

Och när snön drar sig tillbaka så kommer små trevligheter fram:

snödroppar

lökar

lungörtsknopp!

Dagliljor

Tänk att någon så liten och späd
har sådan växtkraft
igår låg här snö och idag sticker gröna skott upp!
Vilken underbar tid vi går till mötes!
Imorgon ska jag nog tvätta lakan och hänga ut för 
nu har snön tinat så jag kommer fram till tvättlinan


Å då är det vår på riktigt!
Nu ska jag strax fara till Nora för sista justeringarna av uppsatsen 
det gick riktigt bra igår på handledningen och
efter dagens småpet är den klar!
Hurra!
Ja, okej då, visst den ska opponeras på
fast jag lovar, vi kommer att försvara den med näbbar och klor!
Men vi har fått klartecken att lägga fram den 
å det känns så bra!
Ha en strålande dag!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Grattis till arbetet med uppsatsen! Ser fram emot att få en kopia! :)
    Skulle också vara så kul om du kunde hälsa på avd 6 nån dag när jag jobbar helst! Och helst när vi har lite att göra! :) Miss U!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för knopphoppsbilderna! Hänga tvätten ute är en sådan sak som står på min önskelista också just nu, förutom grönskan. Men snart så...

    SvaraRadera