söndag 20 maj 2012

Allt på en gång!

Go'förmiddag!
Ja, nog känns det som om allt blommar på en gång...
clematis, äppelträd, perenner och rhododendron
det är så vackert
jag bara njuter!
Gick ut tidigt imorse och började rensa
inte bara de 'ädla' växterna frodas 
så även ogräset
men det hör ju till...
vad skulle man göra om inte ogräset fanns
det skulle ju bli tråkigt i längden, fniss...

Satte mig en stund på fästmanssoffan

solen strålade, fåglarna kvittrade
humlorna surrade i äppelträdet,
ljuva dofter från rabatterna,
bäcken porlade och 
myggen surrade omkring mig
Underbart!!!
(trots myggen och knotten...för de hör ju oxå till)

 




 Vilka fantastiska former...
hjärtan på en gren!
 Rabatterna börjar så sakta fyllas av blommande perenner
det är så fint!

Ska åka iväg till den lilla handelsträdgården här i byn,
behöver en säck u-jord till krukorna
har ni planterat ut sommarblommor i krukor ännu?
Vet att många har gjort det, jag har fegat lite
trott att det trots allt ska komma kyliga, frostiga nätter
men nu har även jag planterat ut i växthuset 
och ska våga mig på utekrukorna...!
Ha en skön söndag!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar