fredag 4 maj 2012

Snabba ryck

Hej raringar!
Trots rinnsnuva och ihärdiga nysningar har jag äntligen lyckats 
måla färdigt alla rutor till växthuset!
Så skönt, nu återstår bara för maken att ta fram
reglarna till själva stommen så de kan målas oxå!
Ser fram emot växthusbygget...!
Idag är det lite mindre sol och lägre temperatur än de senaste dagarna,
igår brände jag mig på armarna då jag stod i solen
så nu har jag en snygg 'bondbränna'.
Känns ganska så bra att det är lite svalare idag,
kanske man kan hinna med att se allt som slår ut
hinna med att njuta av allt vackert
rönn, lönn och bokar börjar veckla ut sina blad
magnoliorna ( de tidigaste) har redan blommar över
körsbärsträden har redan börjat fälla sina blomblad
snart är det en rosa matta under trädet...
Det går så fort, alltför fort!
 Lonicera Lycksele bjuder på blomknopp

 Glädjande nog verkar blåregnet ha överlevt
det slingrar sig uppför den rostiga armeringsspaljeen
vid terrassen...
 Acer palmatum ' mazumurame' håller på att veckla ut sina blad

Clematis alpina är en av de tidigaste clematis att blomma
jag har planterat 'massor' med clematis överallt
de får slingra sig upp i spaljeer, buskar och träd...
Hoppas att ni får en fin fredagskväll med mycket mys!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Vilka fina växter du har- Blåregn skulle jag gärna ha men den klarar sig inte här hos mig.

    Lycka till i min utlottning
    Trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera