måndag 10 december 2012

Avslöjanden

Hej go'vänner!
Här är det vitt och kallt, kanske lite för kallt enligt mig... 
termometern har visat mellan 10-20 minusgrader de sista dagarna
Idag skiner solen över min vita trädgård
trodde inte att det var så många besökare i trädgården så här års
men ack vad jag bedrog mig
rådjur, harar och andra fyrfota gäster
har varit på besök
likaså fåglar av olika slag
snön avslöjar dem alla
trädgården är genomkorsad av spår

och under äppelträdet har de (rådjuren?) sparkat fram de sista äpplena
nu ligger thujahäcken och azaleaknopparna risigt till
tydligen har de fyrfota odjuren svårt att hitta mat...!


På lusthusets rutor täcker frosten glaset helt
som en underbar spetsgardin, otroligt!
Visst är det vackert med snön...
trots att jag fryser!
 

 I brist på blommor i trädgården omgärdar jag mig med lite blomsterfägring
i fönstren,
 begonior, mörkt röda glädjer mig i köksfönstret...

 Vit st paula
så skir och söt...

 Och visst är jag en elak fru även iår...
en hyacint blommar för fullt
men den är av den svagdoftande sorten
så ännu har maken inte drabbats av asmaanfall...
Ha en trevlig vintermåndag,
själv far jag snart till jobbet för ett jourpass på operation.
Må bäst ni rara och tack för titten!
Kram Ullis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar