söndag 13 januari 2013

I'm back!

Hej mina vänner!
Jag är tillbaka efter ett par veckors uppehåll... Tiden har inte riktigt funnits och lite annat har upptagit mina tankar men nu börjar det klia i trädgårdsfingrarna igen...!
Ett helt år ligger framför oss, ett mycket spännande trädgårdsår hoppas jag!
Fick mail härromveckan att det tyvärr inte blir någon öppen trädgård i 'tusen trädgårdars' regi detta år men att de är tillbaka 2014 med full kraft, å jag lovar redan nu att jag slår upp portarna till Blomsterbo då!
Kanske att jag anmäler mig till Lands öppna trädgård i år... Tycker det är så kul med trädgårdsbesök även fast det innebär en hel del jobb innan...!
Mm, har en hel del planer för min trädgård... Spännande är det...!
Hade riktiga vårkänslor förra helgen, snön hade nästan helt regnat bort, det luktade vår, fuktig jord... Jag köpte primulor och ställde i köksfönstret när jag slängde ut julblommorna... Älskar att få ta ner julgardinerna, hänga upp tunna vårgardiner- riktigt hälsa ljuset välkommen in!!!
För visst märks det att det blivit lite ljusare... Inbillar mig det iaf!!!
Visserligen har temperaturen fallit ner under nollsträcket igen och mer snö har kommit, men det är ju som det ska vara... Ännu är det ju bara januari..,!
Snart kommer de första fröerna som jag beställt, snart snart har jag sorgkanter under naglarna igen efter att ha borrat ner fingrarna i jord...jag längtar!!
Ha en riktigt skön söndag alla rara!
Kram Ullis




3 kommentarer:

  1. Härliga känslor....så tusen trädgårdar kommer inte att bli av i år alltså...synd.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jajamen, nu är det inte mörkt direkt efter lunch längre.Och snart börjar "jordbrukandet" igen. Härligt!Det är lika roligt att hälsa på som att ha öppet själv, så det kanske är bra att bara ha vartannat år "Tusen trädgårdar"?

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka :)

    Jag hade oxå tänkt att vara med på öppen trädgård i år men blev faktiskt lite nöjd när jag fick höra att det inte blir av. Då har jag lite längre tid till att göra klart lite idéer jag har :)

    SvaraRadera