måndag 14 januari 2013

Ljus...

Äntligen lite solljus, känns som det var evigheter sedan jag såg den stora runda lysande stjärnan på himlavalvet...!
Jag är ledig nu på fm, går på ett jourpass i em... Passade därför på att springa ut i trädgården en sväng med min kamera...har fått hem mitt nya telezoom objektiv men knappt hunnit prova det...
Hm, inte helt lätt men; övning ger färdighet... förhoppningsvis...fniss!
Synd att rimfrosten försvunnit, hade varit läckert med lite solstrålar i glittret men men
det kanske blir mer av den varan, ännu är ju vintern bara i startgroparna..
Naturligtvis försvann nästan solen bakom några molnskyar när jag kom ut...typiskt
och nu när jag sitter vid datorn tittar hon minsann fram igen...

 Satt igår och tittade på lite bilder från sommaren 2012, vilken fantastisk sommar vi hade
jag kan inte förstå dem som gnällde och klagade över solbrist...
ok då, lite mer sol hade inte skadat men jag var nöjd;
kunde ju plantera växter HELA sommaren...
och planterade gjorde jag...

Räknade att jag platerade 67 nya buskar och träd...fantastiskt underbart!!!
Och inte har min 'måste-ha-lista' minskat för det...nejdå, snarare tvärtom!!!
En heldel nya trädgårdsprojekt påbörjades...och (faktiskt) slutfördes de flesta oxå
vilket verkligen är ett mirakel...!
(jag brukar 'hålla på' på flera olika ställen samtidigt)
fast det klart, en trädgård blir aldrig färdig, den utvecklas och förändras precis som vi människor!


I julklapp av min kära make fick jag en tavla där det stod;
'En trädgård betyder mycket glädje
och ännu mer arbete'
så sant som det är sagt
men vilket underbart arbete det är
och vilken tillfredsställelse det ger!

Å vilka upplevelser man får med och i en trädgård...
jag hade besök av en liten hungrig gnagare häromdagen...
många nötter gick åt innan han var mätt
fast vad gjorde väl det...
men det var inte helt lätt att fota honom precis
han ville inte sitta still och posera för kameran...!
Hoppas ni alla får en fin dag!
Kram Ullis


1 kommentar:

  1. Jaa, precis så är många av oss. Många projekt samtidigt. Men 67 träd och buskar?? Hur mycket oplanterad tomt har du??

    Ha det gott!

    SvaraRadera