måndag 4 augusti 2014

Ledig dag

Hej go vänner!
Idag är jag ledig, såååå skönt! Passar på att fixa och dona lite då:) var iväg på fm och köpte markduk till ett litet renoveringsprojekt...
Som ni ser är det nästan helt igenväxt!
Till vänster i bild är det en spaljé med en frösådd rosa multiflora, den fortsätter upp i det gamla döda äppelträdet. Nedanför har det varit en plätt som varit stensatt med div plattor och stenar. Ingen markduk under! Vilket resulterat i vääääldigt mycket fröogräs och annat som slagit rot mellan stenarna...inte snyggt!
Nu ska här bli ändring!
Sagt och gjort...stenplattor och stenar spettades upp, ogräs rensades bort...och allt går som på räls! Då kommer åskan...jaja, lite åska gör väl inget...jag fortsatte minsann!
Men sen kom regnet, och det är väl ingenting att bry sig om...lite regn har man inte dött av. Så jag fortsatte gräva bort sten och rensa ogräs...
Hm...nu är det ju så att efter en timme i hällande regn och åskknallar som fick mig att hoppa högt gav jag faktiskt upp!
Lerig och dyngsur gick jag in!!! Nästan lite frusen tom, regn är kallt !!!
Nåväl, åskmolnen drar förhoppningsvis bort snart så jag kan gå ut och fortsätta...
Under tiden sitter jag nu, nyduschad (ja det var ett måste!) på glasverandan med en kopp kaffe och tittar på blixtarna som ljungar på himlen...mäktigt tycker jag!
Mitt projekt finns ju kvar till senare eller en annan dag...
Må väl och tack för titten...
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar