torsdag 25 mars 2010

letar...

Hör rapporter om blommande blåsippor, vintergäck, snöklockor och snödroppar. Lite avundsjuk (milt uttryckt...jag är grön av avund) blir jag för jag tycker att det går på tok för sakta här hemma. Ännu ligger ju snön bra tjockt och endast en liten tova med snödroppar har dykt upp och det var under ett träd i södersluttning!

Så i brist på blommande vårskönheter ute får jag hålla tillgodo med fotograferade sådanna....





Åh, jag känner nästan doften av vår, solvarm jord....humlesurr...kaffe utomhus...
måste gå ut en sväng...och leta efter våren!
ha det gott!
Kramar Ullis

7 kommentarer:

  1. Är också grön av avund inte en ända uppstickare hos mej.
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Ja visst längtar man. Vilken fantastisk rosenpion du har. Enormt fint exemplar. Jag vill också!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Här i sydligaste Skåne har vi strålande sol, vindstilla och 13 plusgrader i skuggan idag!
    Och inte en gnutta snö...
    Önskar er alla en snar vår!
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  4. Absolut orättvist! Nu är så avundsjuk att jag kommer blåsa några av mina snödrivor åt ditt håll - nån jäkla rättvisa måste det finnas - vi bor ju i rättviselandet Sverige!/Anja

    SvaraRadera
  5. ps
    Läste för slarvigt! Jag skall inte alls blåsa nå'n snö åt ditt håll ;)))!
    ds

    SvaraRadera
  6. Ja, det har varit gott i mina trakter också idag. Och det blev både kaffe med avtagen fleecetröja och massor av surr och fågelsång.
    Men det var inte mer än en vecka sedan hela trädgården var täckt av snö.Så se det som ett löfte. Våren kommer till er också. Var så säker. Längta och håll ut!
    Eva

    SvaraRadera
  7. Jag håller med!!! Jag går och sparkar och krattar och trampar i snön, allt för att den blöta smutsiga tunga sörjan ska försvinna!

    SvaraRadera