tisdag 9 mars 2010

spetsgardin

Vilket fantastiskt väder vi haft de senaste dagarna, sol och klarblå himmel. Dagstemperatur över nollsträcket fast kalla nätter...snösmältningen har börjat!
Så här såg det ut igår vid lunchtid utanför mitt matrumsfönster...snacka om spetsgardin!

Idag finns inget kvar...bortsmält!
Innan arbetspasset igår satt jag ute i solen en stund, skönt tillbakalutad mot ladväggen med näsan mot solen....känner att man verkligen har varit svältfödd på sol och värme efter denna långa snörika vinter.
Fick faktiskt sällskap av en av mina små söta hönor, det var den äldsta kochinhönan som oxå ville njuta lite av solen. Hon hoppade upp brevid mig på fårskinnet och liksom satte näbben i vädret, tyvärr fick jag ingen bild på henne när hon solade (när jag rörde mig för att få en bättre kameravinkel drog hon iväg runt knuten in i säkerheten i hönshuset, uppenbarligen var hon lite kamerablyg...!?)
Men de andra hönsen fångades iallafall då de pickade emellan stenplattorna...tror inte direkt de hittade något ätbart men ändå...

Visst är han en riktigt stilig "påsktupp"?

Inomhus njuter jag fortfarande av tulpanbuketten från förra veckan, fast nu lite mer utslagna...



Kan inte få för mycke tulpaner...
gillar de blandade färgbuketterna...

Har ju inte direkt några vårtecken att tala om förutom takdropp då, fast när jag gick en runda i trädgården (ja, inte runt hela för då skulle jag få pulsa så i snön å bli dyblöt för det är ju inte direkt skottat..) såg jag iallafall att en trädgårdsdekoration dykt upp igen:


snön har faktiskt varit ända upp över glaskulan och så vips syns den över snökanten...
det gäller att se de små förändringarna och bli glad för dem annars står man inte ut....!
För nu är längtan efter våren stor!!!
Ha en fortsatt bra kväll!
Kram Ullis
PS: Jag vill tacka för de trevliga och rara komentarer jag får...det är så kul att få 'höra av er'
Tack!

2 kommentarer:

  1. Tur att glaskulan klarade vintern! Hönorna är ju ursöta, jag drömmer om att ha några "pyttor" så småningom.
    Ha det gott!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Härligt! Visst gör den här Vårteckensutmaningen att man mera lägger märke till vårtecknen?
    Kram, Monica

    SvaraRadera