söndag 17 oktober 2010

frostigt

Godmorgon!
En kylig morgon mötte mig i dag, brrrrr, nattens klara väder resulterade i en rejäl frostbeläggning på blommor, buskar och träd. Ganska vackert men inte så kul, vill liksom inte släppa taget om hösten ännu...
känns som om det är för tidigt med rejäl frost. Vet ju att man inte kan hålla värmen kvar men ändå känns det lite vemodigt att denna växtsäsong går mot sitt slut.




Ser lite ut som pudrat socker på Magnoliabladet.
Naturens egen tårtglasyr....!
å, på tal om tårtor så ska jag gå och garnera smörgåstårtor nu, kalas väntar i kväll eftersom jag har födelsedag idag!
Ska iväg på en ansiktsbehandling och massage under dagen (lite 'må-bra-lyx')
för att sedan bjuda släkten på fika ikväll.
Ha en finfin oktobersöndag alla rara!
Kramar Ullis

4 kommentarer:

  1. Härliga frostbilder hos dig också! Jag var också ute med kameran i går morse. I natt har det varit ännu värre... -8.... Och nu ska jag ut och planera:)

    SvaraRadera
  2. Fin-fina frostbilder! Här hade vi också rejält på minus inatt..men ingen snö, tur va de fpör vi bygger tak idag och de skulle inte varit så kul med snöslask överallt!

    Ha en skööön dag och grattis på födelsedagen! :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Hurraaa hurraaa o grattis på din fina soliga födelsedaaaa!!! Kramar!

    SvaraRadera