söndag 11 december 2011

vintersol

Hej raringar!
Snacka om att tiden går fort, redan 3:e advent!
Idag bjuds vi på ett underbart vinterväder
solen skiner och kastar sina glittrande strålar på snötyngda grenar
fantastiskt vackert!









Jag har haft fullt upp sista veckan
både med jobb, gallstensbesvär och julbord med Arrival-underhållning...
Arrival är världens bästa ABBA-cover band,
som tur var gick julbordet bra, hade lite 'onda aningar' om att 
drabbas av ett rejält anfall men det gick bra
diklofenac och omeprazol höll gallstenarna lugna, tack och lov
visserligen vet jag inte med 100% att det är gallsten
men nu har jag iaf tagit tag i saken och varit till doktorn
det resulterade i en remiss till ultraljud av gallan till veckan...

Jag har anmält mig till att bli testpilot på en ny kamera: canon legria på
gör det du oxå!!!
Ha en supersöndag!
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Vilka bra ute-bilder! Du måste ha en riktig bra kamera...vad är det för sort?
    Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera
  2. Ja vinter er vakkert også ,nydelige bilder.

    Klem Marit.

    SvaraRadera
  3. Stackare! Jag har ju också gallstensbesvär - numera konstaterat efter ultraljud. Har haft det i 15 år med ett anfall var- och vartannat år. Har tidigare fått beskedet att det förmodligen var "en ficka på tarmen", men nu vet jag vad det är vilket gör det betydligt lättare att hålla i schack. Inga äpplen, ägg, skal på grön slanggurka, för mycket av blandad sallad, bönor, choklad m.m. m.m.

    SvaraRadera