måndag 1 april 2013

Krokus

Kan man annat än beundra dem...?
Så skira, men ändå tuffa...de botaniska krokusarna är ju ljuvliga, knappt har snön försvunnit så tittar de fram!
Å inte gillar rådjuren dem heller... Tulpanerna som jag vart år petar ner äts glupskt upp...undra när jag ska inse att det inte är nån idé att sätta tulpanlökar här?! Men man får ju inte ge upp..nått år kanske de missar nån knopp...;)
Nej mer krokus får det bli, å snödroppar och allium...
Ja alliumen har oxå tittat upp ur myllan...!
Nu blir det en promenad i vårsolen!
Trevlig första april och undvik att bli lurade!
Kram Ullis





4 kommentarer:

  1. jag har gett upp tulpanerna för jag blir så arg att jag nästan exploderar när rådjuren ätit upp dem! Så för att skona min hälsa grävde jag upp alla och satte dem i en rabatt som jag kan stänga in innanför hönsnät...hur snyggt det nu är?!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Tittar, njuter, längtar efter vår hos mig också.../Susanne

    SvaraRadera
  3. Strö ut blodmjöl vid tulpanerna eller plantera påskliljor o narcisser nära tulpanerna så får de vara ifred lite mera. Har även jag problem med rådjur och har provat blodmjöl+amoniak på oasis som sätts med pinnar i marken men det går bra strö också och är nyttigt för blommorna.
    Det tar ett tag till innan all snö är borta i vår trädgård tyvärr, det kommer bli en sen vår för innan det har torkat upp överallt så kan man inte gå på tomten. Hoppas det gör det snart.
    Hälsningar Inga från Närke

    SvaraRadera
  4. ÅÅ så härliga vårtecken du visar.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera