söndag 9 juni 2013

Besökare i trädgården

Vissa besökare hälsar man välkommen med öppna armar....
Andra uppskattar jag inte, dit hör ormar, sorkar och rådjur....
Andra skrämmer slag på mig, som denna groda som bokstavligen anföll mig igår... Jo, det är sant! Där satt jag fridfullt och rensade ogräs när grodan hoppade rätt upp på mig! Av ren och skär överraskning skrek jag till... tills jag såg vad det var som ville hälsa!
Grodan blev nog oxå överraskad av mitt skrik för han hoppade tämligen omgående vidare in i buskaget!
Jag lider inte av arachnofobi så spindlar gör mig inget...tycker snarare att de är vackra...särskilt denna! Någon som vet vad det är för sort?
Myror är oxå väldigt vanliga besökare i Blomsterbo, tror dessutom att de bestämt sig för att flytta in permanent...
De gör väl ingen direkt skada förutom då när jag kommer och rensar liiiite för nära deras boning...då dyker de upp och bits.... Rackarns va det gör ont...!! Röda märken över armarna...
Nähä nu måste ja rensa vidare...
Får nämligen mer besök i trädgården nästa helg...fast de är av en helt annat slag...väldigt speciella...trädgårdsamatörer!
Det blir trevligt! De är så välkomna!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar