söndag 16 juni 2013

Dementi....

Häromdagen berättade jag om några av mina bärbuskar... Bl.a. Visade jag en bild på min manchuriska valnöt, 'juglands  manchurica', sa att den nog inte kommer bära frukt på väldigt länge...!
Men så igår fick vi se; minsann är det inte någon slags fröställning där i toppen på en gren? Jo, och där ytterligare än...titta; flera stycken...!!! 
Tänk så fel man kan ha... Nu vet jag ju inte om de är pollinerade så det blir nötter... Jag har ju uppenbart missat blomningen...! Häftigt är det i vart fall och jag hoppas på frukt!!!
Jag njuter av försommarens fantastiska flor även om vindarna är lite kyliga idag och solen är gömd bakom molnen...
Aklejorna dansar i rabatten....


Iris, schersminen och rosorna börjar blomma...
Luktpionernas knoppar sväller;)
Allt är skirt grönt och vackert!!!
Njutningens tid är här... Å nu tittar solen fram oxå....underbart!
Ha en skön härlig söndag!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Grattis till nötter på gång! Så fort solen hittar ut ur molnet den är i just nu så ska jag också ut och njuta. Kanske pionen öppnar sig idag :)

    SvaraRadera