lördag 1 mars 2014

Lördagspyssel

Hej raringar! 
Så var det lördag och 1 mars...mars är ju verkligen en vårmånad:) eller hur?
Nu kan iaf jag hoppas på att slippa mer snö och kyla, vill ha vår och värme, tack!
Vet att risken finns för att vintern inte riktigt vill släppa taget ännu men jag håller tummar och tår för att det inte blir så mycket snö iaf... 
Idag har jag putsat köksfönstren och gardinerna åkte ner och inga nya upp...jag vill släppa in ljuset!
Lagom som jag putsat klart började det regna, ja tom lite snöblandat...så typiskt! Men det blev inte så mycket som tur var;)


Och jo, jag har klippt ner några pellisar och planterat om...några återstår visserligen men jag har iaf börjat!

Och kolla här; årets första blomma av Vintergröna, vinca minor...så söt bland de mossbevuxna torvblocken, Me like!


Trots en gråmulen himmel blir jag glad av detta foto...sångsvanar i V-formation glatt skrikandes att våren är påväg. Och jag vart riktigt sugen att göra som Ronja Rövardotter och lägga upp ett riktigt vårskrik...hejdade mig dock fast skrek inombords...! Ett högt och välkomnande vårskrik och ett farväl till vintern...
Nä, får nog bli lite mer omplantering, gillar att stoppa fingrarna i jorden!
Ha en fin lördag, kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar