lördag 10 maj 2014

Det hänger i luften!

Hej på er!
Ja, regnet hänger i luften...kom en liten skur för nån timme sen, lagom så jag var på väg in så gav det sig vilket jag är tacksam för. Jag vill ju liksom trädgårda nu i helgen när jag är ledig:)
Jord och torv har blandats och fyllts upp i nyaste stockrabatten.
Jag har börjat gräva upp växter från den delen av trädgården som snart ska grävas i för avloppet. Passar på att flytta en del lämpligt till denna rabatt och en del blir det många plantor av då jag passar på att dela dem:)
Rhododendron cunninghams white ska flyttas på trots att hon börjat slå ut...

Skogsvallmon är som en sol, bedårande!
Hon ska oxå få en ny plats...
Snödroppsträdet Arnold pink har små knoppar som hänger på grenen...love it!!!

Ja det finns att göra, hoppas regnet håller sig borta resten av dagen!
Må bäst! Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar