lördag 9 augusti 2014

Jag blir galen...

...på alla dessa flugor, myggor, knott bromsar och getingar som förpestar min trädgård och gör mig tokig! Håller på och rensar ogräs och det känns som en hel svärm med flygfän omkring mig...surr och stick och de kryper på mig... I ögonvrån, öronen och ja, överallt!!! Usch!!! Gillas inte!
Och fika ute går knappt för getingarnas skull... Är det inte ovanligt mycke getingar i år? Jag blev stucken förra söndagen och har ffe klåda efter det.
Vill ju kunna sitta ute och njuta av min trädgård...
Inte flaxande springa runt för att undkomma otrevliga flygfän!!!
Häromdagen skrev jag ut Gullmarsfjordens plantskolan inventarielista från nätet...ska nämligen dit den 16/8 jippi!!! Åh så mycket spännande han har...mycket som jag kan tänkas köpa!!! Fast jag måste nog börja (?) tänka på att trädgården börjar bli full...
Men jag måste ju erkänna att jag är svag för träd och buskar...så det blir garanterat lite shoppat iaf!
Nä, nu ut igen och fortsätta rensa och slåss med odjuren innan det är dax för jour igen! 
Må bäst och tack för titten!
Kramar Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar