måndag 11 augusti 2014

Lökbeställning

God kväll!
Idag skyndade jag mig hem från jobbet, tänkte ut och klippa gräsmattan som var vääääldigt hög efter värmen och regnet som fallit senaste veckan. Rätt som det var såg jag nått som låg mitt på gräsmattan...ett körkort! Och en liten bit längre bort låg ett bankkort, båda tillhörande samma person. Googlade och fick fram ett telefonnummer till ägaren, ringde och gissa om han blev glad över att jag ringde! Han hade ingen aning om hur korten hamnat på min gräsmatta...men han hade iaf inte hunnit spärra dem och var tämligen glad över att jag hittat korten:)
Naturligtvis hann jag inte klippa färdigt gräset...nejdå, en regnskur kom allt men gräsplanen blev iaf klippt!
Igår var det lök-släpp på odla.nu och självklart lade jag en beställning:
Lilja sherezade 
Lilja Stargazer 

Och så en oriental white:)
Gillar verkligen liljor...dels formen men doften...åh yes!!! Me like!!!!
Några allium slank oxå ner i shoppingbagen:)
Ta en titt på odla.nu om ni inte gjort det...mycket fint finns där till bra pris...!!!
Ha en fin kväll.
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Törs nog inte gå in på löksläpp, det låter lika kul men mycket dyrare än ko-släpp :)

    SvaraRadera