söndag 7 februari 2010

fel

Har upptäkt att det är något fel på min besöksräknare... vet dock inte hur man fixar det. Ser att folk har varit inne och hälsat på, pga kommentarer men räknaren står kvar på samma.... någon som vet vad felet kan vara?
Asch, skit i det , en bagatell...
Trädgård... älskade trädgård... hoppas att något finns kvar när snön smält bort, ibland undrar jag, ser ut som om alla träd och buskar försvunnit, fläkts isär eller gott av?! Både längtar och fasar över hur det ser ut under massorna.
Vet med säkerhet att jag måste bygga om spaljeérna runt terassen, de ligger nämligen ner... nedtyngda av kaprifol, japansk träddödare och rosor + metertjockt snötäcke.... inte konstigt att det rasat!

Det är dessa spaljeér som rasat...


Har idag iallafall planterat fuchiasticklingarna som jag köpte i fredags.

Tänkte fortsätta söndagsförmiddagen med 'fingrarna i jorden'; så lite perennafröer och ställa ut i växthuset.
Ska dock vänta lite till så min kära man kommer hem, det behövs nämligen skottas in till växthuset innan man kan bära dit några backar med krukor, å det känns som ett jobb för maken!

Satt igår eftermiddag och bläddrade i böckerna jag fick på posten: Nävor och Skuggväxter.
Inser att jag vill ha dem alla, vilka ljuvliga nävor det finns....


Geranium x magnificum

Dessutom inser jag att min trädgård blir mer och mer skuggig ju större träden som jag planterat blir...
Undra hur blomsterbo ser ut om 25-30 år....? Rena urskogen?


Nåväl, den som lever får se!
Tror iallafall att våren är påväg; mina  hönor har börjat värpa så smått efter vintern... 1 ägg i går och 2 idag!
Det är iallafall ett säkert tecken på att det blivit ljusare...!

Gul dvärgkochin i värpredet!
Ha nu en riktigt skön söndag!
Kramar Ullis

2 kommentarer:

  1. Jag tröttnade på att min besöksräknare inte funkade så nu har jag bytt till Susnet.se
    Vad härligt att dina hönor har börjat att värpa! Det går åt rätt håll i alla fall..snart har vi våååår!! Ha det bra nu! / Irene

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kollade med min datorexpert. Han gav som förslag att det kan bero på att du har valt att den ska räkna unika ip-adresser, alltså varje ny dator istället för varje besök.
    Ha en trevlig kväll! Kram

    SvaraRadera