onsdag 29 december 2010

Äntligen....

...går vi mot ljusare tider. Inbillning?
 Men nog tycker jag att det känns som om det blivit lite ljusare,
på solfilmen igår så finns beviset:
+ 5 minuter dagsljus!
Och har vi bara passerat nyår så är våren riktigt på gång!
(Jag är en riktig optimist, åtminstonde vad gäller vårlängtan!)
Min julgran slängde jag ut, den barrade 'förskräckligt' och med den åkte alla tomtar och annat pynt iväg,
 in i sina vrår där de står tills nästa år!
Så nu väntar jag bara på lite mildare vindar så att jag kan putsa fönstren
och släppa in ljuset!
Å, det dröjer inte så himla länge tills rhododendrona blommar igen,
den på bilden blommade om i september med några enstaka blommor
men som jag njöt av dem!

Frökatalogerna har börjat komma
så det dröjer inte länge förrens man får stoppa fingrarna ijorden
sätta lite frön

ska prova att fröså dessa frön från Magnolia sieboldii
som jag skördade ute i trädgården
hoppas att några tar sig!
Nu ska jag återvända till mina vetenskapliga artiklar
det går sakta men säkert frammåt med vår uppsats...
tror vi iallafall
ibland
sedan sätter tvivlen in
är vi på rätt väg?
Svarar det upp mot vår syfte?
Tvivlen kommer
och så helt plötsligt
känns det bra igen ....!
Ha en underbar dag!
Kram Ullis

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar