lördag 4 december 2010

stämningsfullt

Hej alla rara!
Vilken toppendag jag hade igår! Jag och min goa kompis M var till Göteborg och Lisebergs julmarknad. SJ förvånade oss med att gå i rätt tid på morgonkvisten (när hände det senast?) och vi anlände till centralstationen i Götet i rättan tid. Frukostfika intogs på ett trevligt konditori och sedan började vi rundturen i 'alla' butiker. Lite inköp gjordes innan vi åt en god drekisk lunch. Sedan traskade vi vidare ut till Liseberg lagom tills de öppnade vid kl 15.00.


å så all fantastisk belysning överallt


Tomtar, ljus, olika godsaker och annat pynt i överflöd

 
Stämningsfullt!
Efter rundvandring på marknaden gick vi tillbaka upp på stan
frusna och lite trötta, både i fötter och huvud av alla intryck och allt folk
men nöjda med vår dag!
Vid 20-tiden började vi dra oss mot stationen- tydligen hade SJ (sin vana trogen) problem med diverse lok och en del tåg hade rejäla förseningar, dock inte vårat...
det var 'bara' 25 minuter försenat
och det är ju inte direkt katastrof...
så vi anlände till Halsberg för vidare färd hemmåt strax efter 23
och var hemma och i säng till midnatt...
imorgon ska ni få se lite inköp som jag gjorde...
Nu ska jag fara till affären för lite inköp, hade planerat att baka lite idag
må väl, kram Ullis




1 kommentar:

  1. Hejsan !

    Tänk att jag aldrig varit på Liseberg runt Jul.Annars var jag mycket i Göteborg som barn och yngre tonåren hos min Mormor som bodde där då.Det verkar jättetjusigt.Allt jag missa som ung, får jag uppleva nu via mina bloggvänner.

    Kram Mi

    SvaraRadera