måndag 28 februari 2011

var är de?

Ja, tecknen på vårens ankomst?
Visserligen var det mindre kallt idag, bara -2
och småfåglarna kvittrade som galningar imorse
men några vårvindar blåser inte genom Blomsterbo idag inte!
Fast lite känningar får jag iallafall;
pelargonerna inomhus börjar se riktigt hyggliga ut-
alla skott som planterats verkar ha tagit sig och på
de stora moderplantorna skjuts massor med nya blad mot ljuset
de mår nog bra efter att ha fått ny jord för några vekor sedan!
Så mycke mer vårtecken kan jag inte bjuda på idag...
Men det kommer en ny dag imorgon
och i slutet av veckan ska det visst bli varmare ändå (enligt väderprognosen)
Det hoppas jag stämmer så att jag kan ge en mer positiv rapport om vårens antågande nästa gång!
Ha en skön kväll! Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Från mig i zon 2-3 kan jag berätta ett vårtecken (fast jag inte är med i rapportgänget): att katten stannade kvar ute i natt istället för att komma in på varma kökssoffan!

    SvaraRadera
  2. Det minsta lilla man kan se/höra nu känns positivt tycker jag :=)
    Här har Talgoxarna börjat med sitt vårläte... titut, titut, titut :=)

    SvaraRadera
  3. Det är väl ett bra vårtecken, med dina pellisar!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera